En büyük Çek oyun stüdyosu Bohemia Interactive, yeni oyun motoru Enfusion’ı ilk kez resmi olarak tanıttı. Gelecekteki oyunlar için stüdyonun temel teknolojisini oluşturacak.
Enfusion engine , oyunlarını modern bir görsel-işitsel görünümle geliştirmenin yanı sıra, çok platformlu kullanım, oyuncular için geliştirilmiş kullanıcı dostu olacak ayrıca mod yaratıcıları için üstün destek sağlayacak.
Bohemia Interactive, tamamen Enfusion Engine üzerine kurulu ilk oyun olan ilk askeri simülasyon oyunu “Arma Reforger”ı yayınladı. BI’nin hayatta kalma oyunu DayZ, Enfusion Engine’in bazı temel mekaniği üzerine inşa edilmişti, ancak yine de Arma 2 motoruna sahipti.
Enfusion Engine – Bohemia oyunlarının geleceğine güç verecek
B.I resmi youtube kanalı Enfusion Engine ile ilgili bir fragman yayınladı.
“Geliştiricilerimizden bir sonraki büyük şeyi beklerken, teknolojimizin geleceğine bir göz atın – Enfusion Engine!”
Enfusion Engine Oyun Motorunun Gelişimi ve Tarihçesi
Yeni Enfusion motoru, 2014 yılında tasarlanmış olmasına rağmen, Bohemia Interactive’in Prag, Brno ve Mníšek pod Brdy’deki ofislerinde 4 yıldır geliştirilmektedir. şirketin yatırım ve insan kaynakları açısından amiral gemisi projesidir.
Bohemia Interactive‘in kurucusu ve CEO’su Marek Španěl,
“Bohemia Interactive’i 22 yıl önce kurduk, her zaman kendi şirket içi motorumuzu kullanmayı seçtik.
Piyasada bulunan başka hiçbir motor, istediğimiz türde oyunlar, yani oyuncuların ve toplulukların kolayca özelleştirebileceği devasa ölçekli açık dünyalarda çalışan ayrıntılı fizikli simülasyonlar oluşturmamıza izin vermedi. Bu konuda hiçbir şey değişmedi.
Ancak, örneğin Arma 3 başlığımızda kullanılan eskiyen Gerçek Sanallık motorumuz, teknolojik sınırlarını giderek daha fazla zorluyor.
Öte yandan Enfusion, geleceğin teknolojik zorluklarıyla yüzleşmeye hazır ve gelecek on yılda oyunlarımızın şeklini abartmadan oluşturacak.”
ARMA 3 için en iyi Konsollar
Enfusion Engine Temel Özellikleri (B.I sitesinden)
Esnek, ölçeklenebilir, tamamen çoklu platform
Enfusion, büyük, açık dünya oyunları oluşturmada üstün olsa da, evrensel bir motor olarak hizmet etmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle, tüm büyük platformlarda her tür oyunu destekleyebilir.
İyi görünüyor, daha iyi çalışıyor
Enfusion, mümkün olan her yerde güncel işleme teknolojisi ve çoklu iş parçacığı kullanır.
Yeni Enforce Komut Dosyası daha hızlı, daha yetenekli ve bellek kullanımında çok daha iyi.
Tüm içerik oluşturucular için tüm araçlar
Malzemeler, dokular, animasyon, ses, kullanıcı arayüzü, yerelleştirme – Enfusion’ın araçları, yaratıcı mod oluşturma ve oyun geliştirme yelpazesinin tamamını kapsar.
Çevrimiçi için tasarlandı
Enfusion’daki her şey günümüzün çevrimiçi oyun dünyaları için yapılmıştır. Araç seti, arka uç çevrimiçi hizmetlerine erişim içerir ve zengin bir istemci-sunucu mimarisi etrafında oluşturulmuştur.
Çoklu platform ve modern teknolojilerin kullanımı
Enfusion motoru, platformlar arasıdır ve PC, Xbox ve PlayStation için oyunların aynı anda geliştirilmesine olanak tanır.
PC ve Xbox oyuncuları, tam DirectX 12 desteğinin keyfini çıkaracak. Motorun özü, Enforce (oyuncuların daha önce karşılaşmış olabileceği bir OOP komut dosyası dili, örneğin DayZ’de) adlı bir komut dosyası diline sahip C++ programlama dilidir. HLSL’de yazılmış gölgelendiriciler, oluşturma için kullanılır.
Bu nedenle, yeni motorda geliştirilen oyunların görsel-işitsel tasarımı geleceğe dönük olacaktır. Modern işlemcilerin ve grafik kartlarının kaynak kullanımını optimize etmek, zorlu simülasyonlarda bile sorunsuz çalışma ve istikrarlı işleme frekansları sağlar.
Geliştiriciler ayrıca çabalarını, daha düşük gecikme süresi, daha yumuşak oyuncu hareketi, daha iyi vuruş kaydı sunarak ve genel olarak daha iyi bir çok oyunculu deneyim vaat ederek ağ kodunu önemli ölçüde iyileştirmeye adadılar.
Enfusion Workbench – Eksiksiz geliştirici yığını
Enfusion motorunun ana avantajlarından biri, basit ve kullanıcı dostu tasarımıdır. Enfusion Workbench araç seti sayesinde, geliştirilmekte olan oyunun veya modun özelliklerini kolayca değiştirebilecekler. Hevesli topluluk içerik oluşturucuları, Bohemia Interactive’de geliştiriciler tarafından kullanılan profesyonel araçların aynısına sahip olacak.
Enfusion Workbench modülleri:
- World Editor: Burası sanal dünyalarımızın yaratıldığı yerdir.
- Parçacık Düzenleyici: görsel efektler için.
- Animasyon Düzenleyici: karakter ve nesne animasyonlarını yapılandırmak için.
- Komut Dosyası Düzenleyici: Enforce dilinde komut dosyaları yazmak ve hata ayıklamak için.
- Ses Düzenleyici: ses efektleri ve müzik için.
- Behavior Editor: Oyun kontrollü karakterlerin (AI) davranışını tanımlamak için.
- Prosedürel Animasyon Düzenleyici: daha basit, oyun odaklı animasyonlar için.
- Dize Düzenleyici: dil yerelleştirme için.
- Düzen Düzenleyici: oyun kullanıcı arayüzü oluşturmak için
- ve diğerleri.
Çalışma tezgahı aynı zamanda kendi atölyesi de dahil olmak üzere Bohemia Interactive’in arka uç sistemleriyle yakından bağlantılıdır. Bu sayede, yalnızca geliştirme için değil, Enfusion motorunda çalışan tüm oyunlar için modların oluşturulması ve dağıtılması için de güçlü bir araç olarak hizmet eder.
Gelecek ve genel yayın tarihi
Enfusion motorunun geliştirilmesi sürekli devam ediyor. Şirket için en önemli öncelik olmaya da devam ediyor.
Bununla birlikte, geliştirici araçları ve kullanıcı belgeleriyle birlikte motorun kendisi, özelliklerinin ilk oynanabilir gösterimi ile birlikte yakında halka sunulacak.
Bohemia Interactive, şu anda geliştiricilere kendi oyunlarını yaratmaları için Enfusion motorunu lisanslamayı düşünmüyor.
Daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: www.enfusionengine.com
Bohemia Interactive Hakkında
1999 yılında kurulan Çek Cumhuriyeti’ndeki en büyük oyun stüdyosudur. Portföyü, PC için ARMA askeri simülasyon serisi, PC ve konsollar için çığır açan çevrimiçi hayatta kalma oyunu DayZ, PC ve mobil cihazlar için yaratıcı platform Ylands ve Xbox One, PlayStation ve Nintendo Switch için oynaması ücretsiz aksiyon hayatta kalma oyunu Vigor’un yanı sıra Shade: Wrath of Angels, Carrier Command: Gaea Mission ve kızıl gezegen fethi simülatörü Take on Mars.
Bohemia Interactive, toplulukla yakın ve uzun vadeli işbirliği yapmaktan, uzun ömürlü ve geliştirici desteğine sahip oyunlar ve platformlar oluşturmaktan, ancak en önemlisi yeni başlıklar geliştirirken ve yayınlarken yenilikçi çözümler bulmaktan gurur duyar.
Bohemia Interactive, Çek Oyun Geliştiricileri Derneği’nin bir üyesidir ve kendi faaliyetleri aracılığıyla Çek Cumhuriyeti’nde oyun geliştirme koşullarının ilerlemesine ve iyileştirilmesine katkıda bulunur.
İlginizi çekebilir: Arma 4 çıkış tarihi
Arma Reforger 17 Mayıs 2022’de çıktı. Bu yeni Arma oyununun detaylı incelemesine göz atabilirsiniz: Arma Reforger İlk İzlenimler
Görsel kaynağı: Bohemia Interactive